Sevenler Gönüllerinde Taşır Sevdiklerini - LOIS GREIMAN (HOME FİRES)


                SEVENLER GÖNÜLLERİNDE TAŞIR SEVDİKLERİNİ – LOIS GREIMAN                                                                   (HOME FİRES )

                                   ‘’LAZY WINDMILL’E HOŞ GELDİNİZ.’’

Casie’nin çiftlik hayatı Lazy Windmill de tam gaz devam ediyor. Eve Dönüş kitabının devamı niteliğindeki kitap, Casie’nin çiftlik koşullarının altından kalkıp insan ilişkilerinin ağırlık verildiği bir hikâyeye dönüşüyor. Çiftlik sakinleri kalabalıklaşırken kurduğu düzen Casie’nin hayat hakkında daha çok düşünmesi ve aile kavramının gerçek anlamını görmesini sağlıyor. Bu tutkulu ve kararlı kadın: Casie tam bir pislik olan nişanlısı -ismi lazım değil ama yazayım tabi- Bradley’den ayrılıp kendisini Colt Dickenson’nın kollarına atmak isterken buluyor. Çiftlik sakinlerinin hayatı Casie’nin güçlü duruşu ve tutkusu sayesinde sımsıkı birbirine bağlanıyor.



Şüphesiz ki ikinci kitabı ilkinden daha çok sevdim. Bunun en büyük etkisi ilk kitaptaki uzun çiftlik yaşantısının ayrıntılarına daha az yer verilmesiydi. Çiftlik sakinlerinin çoğalması ve onların farklı karakterleri ve Casie’nin onları idare ediş biçimiyle bir kadının hayatla nasıl baş edişini gözler önüne seriyor. Casie karakterinin,pislik Bradley karakterinden ayrılışına tabii ki de çok mutlu oldum. Çünkü Colt Dickenson var. Fakat kitapta yer alandan daha fazla romantizm bekledim. Burada da küçük bir hayal kırıklığı oldu bana ne yazık ki. ‘Ya savaşın ya sevişin’ dediğim her sayfada aralarındaki ilişki durağan kaldı. Buda beni haliyle üzdü… Neyse üçüncü kitap olursa bol bol güzel sahneler bekliyor olacağım ehehehehe…

Bu arada Emily karakterini hiç sevmedim ve kitap boyunca Casie’nin ona tekmeyi basmasını bekledim. Ama yapmadı. Azize gibi karaktersin Casie Charmender vesselam!

Ayrıca Emily ve Sophie karakterlerinin Casieye karşı ukala ve kıymet bilmez olduklarını düşündüm. Saygı ve hürmette kusur etmemeleri gerekirken onlara sıcak yuva açan Casieye karşı nankördüler. Ve Casieden de onlara karşı daha sert,had bildiren bir tavırda olmasını beklerdim. Ama yapmadı. Yine… Dediğim gibi çok iyi,tutkulu bir karakterdi Casie.

Azize gibi karakterdin Casie Charmender vesselam!

Diğer kitap yorumunda görüşmek üzere, Allah’a emanet olun! ^^



Enise ALTINOK

Yorumlar

Popüler Yayınlar